Royal Canin Satiety Challenge: Gezond afvallen onder begeleiding!

Wist u dat maar liefst 50% van de katten en honden overgewicht heeft?

Overgewicht kan voor grote problemen zorgen, onder andere diabetes of gewrichtsproblemen. Een kilo meer of minder maakt vaak echt een verschil. Wist u dat 1kg overgewicht bij een kleine hond gelijk staat aan 7kg bij de mens? En dat 1kg overgewicht bij de kat gelijk staat aan 16kg overgewicht bij de mens?overgewicht bij kat en hond

Met de Royal Canin Satiety Challenge helpen we uw kat of hond onder begeleiding afvallen, zonder het hongergevoel. Doe nu mee en ontvang 50% korting op de eerste maand voeding en een presentje bij iedere vervolgafspraak!

Gevolgen van overgewicht:

Suikerziekte (diabetes mellitus): bij suikerziekte gaat er iets mis met de verwerking van de suikers in het lichaam. Het is erg belangrijk te dikke katten of honden met suikerziekte te laten afvallen. Bij sommige katten en honden verdwijnt de suikerziekte bij het bereiken van het juiste gewicht.

Bewegingsproblemen en gewrichtsaandoeningen: bij een te dikke hond of kat wordt de bewegingsvrijheid beperkt. Ze hebben minder uithoudingsvermogen en voelen zich minder prettig. Overgewicht zorgt er voor dat de kat en hond meer kilo’s moeten meenemen. De gewrichten worden hierdoor extra belast met als gevolg dat er gewrichtsproblemen worden ontwikkeld.

Slechte huid- en vachtconditie: wanneer een kat te dik is wordt de bewegingsvrijheid dus beperkt. Hierdoor kan zij ook minder goed haar vacht verzorgen. Dit heeft vaak als gevolg dat de huid- en vachtconditie van de kat met overgewicht achteruit gaat. Bij dieren met overgewicht is de huidbarrière minder goed en zijn er veranderingen in talgproductie. Verder kan de doorbloeding van de huid verstoort zijn. Hierdoor treden bij honden met overgewicht gemakkelijker huid- en vachtproblemen op.

Hart- en ademhalingsproblemen: de conditie van een te dikke kat of hond is vaak slecht. Het hart heeft meer moeite om alle processen op gang te houden. Omdat de kat en hond veel kilo’s moeten meenemen zijn zij ook sneller buiten adem. Een verminderde conditie zorgt er voor dat extra risico’s optreden, bijvoorbeeld bij narcose.

Al met al is het dus verstandig om uw kat en hond op een ideaal gewicht te houden/krijgen. Als u uw kat of hond laat afvallen bevordert u de gezondheid. Honden en katten met een gezond gewicht leven doorgaans langer.